x

Gyere, ünnepelj velünk!
2 éves a Családi Mókavár!


Egész héten meglepetésekkel,
szórakoztató játékokkal és foglalkozásokkal várunk!

Nézd meg, hogy milyen érdekességgel várunk »

Mókatársak

Csarnai Mariann (gyógytornász)

Csarnai Mariann

2006 - ban szereztem gyógytornász diplomát, a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Karán. Ezután rögtön munkába álltam, s egy kórházban kezdtem dolgozni, majd mellette magán gyógytorna kezelésekre is alkalmam nyílt, s azóta is folyamatosan képzem magam, hogy lehető legjobbat tudjam nyújtani azok számára, akik hozzám fordulnak.

Már gyermekként is tudtam, hogy emberekkel, s főleg gyermekekkel szeretnék foglalkozni, segíteni rajtuk valamilyen módon. Gyógytornászként lehetőségem van arra, hogy mindezt megvalósítsam. Mozgással gyógyítok, és segítek megelőzni a problémák kialakulását, vagy azok súlyosbodását. Mind gyermekekkel, mind pedig felnőttekkel egyaránt foglalkozom.

Férjemmel együtt Dunakeszin élünk, a Dombliget lakóparkban. Az évek során arra a következtetésre jutottam, hogy sokkal fontosabb a prevenció, mint azt valaha is gondolnánk! Ezt pedig nem tudjuk eléggé korán elkezdeni. Ezért is fogalmazódott meg bennünk a Családi Mókavár – Mozgás-Élmény Centrum létrehozásának gondolata, ahol egészen magzati kortól iskoláskorig megtapasztalhatják a gyerekek a mozgás pozitív hatásait, hogy az valóban egy élmény legyen a számukra, és beépüljön a mindennapjaikba. S persze ha komolyabb segítségre van szükség, igyekszünk abban is kielégíteni az igényeket. Természetesen a foglalkozások széles skáláját kínáljuk nemcsak a mozgás területén, hanem egyéb fontos területen is, amelyek mind a gyermekek egészséges testi, lelki, szellemi növekedését befolyásolják. Valamint igyekszünk szórakoztató, vidám alkalmakat szerezni a hozzánk látogatók számára.

Szurdok Ildikó (ének-zene tanár, Ringató foglalkozás vezető)

Szurdok Ildikó

A zene kicsi koromtól kezdve életem része. Zenetagozatos általános iskolába, majd zenetagozatos gimnáziumba jártam. Az általános iskolai, gimnáziumi évek alatt csellózni is tanultam. Énekeltem számos énekkarban. Ének- zene tanár, karvezető diplomát szereztem a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karán. Mikor megszülettek a gyermekeim, természetes volt, hogy nekik is velük is sokat énekeltem, játszottam. Én hoztam magammal a családomból, iskolákból azt a tudást, kincset, aminek birtokában egyszerű eszközökkel tudtunk a gyerekekkel egymásnak hatalmas örömet szerezni.

A Ringató erről szól. Megtanulni számtalan fennmaradt csiklandós, tenyérsimogatós, arcsimogatós, patkolós, höcögtetős, sétálós, babusgatós, vígasztaló, altató dalokat, mondókákat, verseket, amik magukkal hordozzák az érintéseket, öleléseket, a zenei színeket, a katarzist. A Ringató arról szól, hogy felnyissuk a szemünk az együtt éneklés örömére, mekkora ereje van egy jókedvű kánonnak, vagy egy csodaszép népdalnak.

A Ringató egy sziget a nyüzsgő világban, nyugodt, barátságos, zaklatottság nélküli harminc perc. Legyen a ti életetek része is az éneklés. Várlak Benneteket.

Foglalkozások: ringató

Pánczél Erzsébet (családi mediátor)

Pánczél Zsóka

A férjemmel 2007-ben költöztünk Dunakeszire. Két gyermeket nevelünk. 2008-ban Szociális munkásként végeztem az ELTE Társadalomtudományi karán. A gyermekvédelem területén helyezkedtem el, ahol a Gyermekvédelmi Szakértői Bizottság tagjaként, majd 2017. eleje óta örökbefogadási tanácsadóként dolgozom, így rengeteg tapasztalatot szereztem a legkülönbözőbb családi élethelyzetekkel, krízisekkel kapcsolatban. Szerettem volna többet segíteni, ezért ontológiai alapú coachingot, és mediációt tanultam, majd Nagy Zsóka érzelmi központú családi mediációs módszerét is elsajátítottam. Jelenleg az ELTE PPK Affektív Pszichológia Tanszék és a Magyar Pre- és Perinatális Pszichológiai és Orvostudományi Társaság képzésében veszek részt, végzős Perinatális szaktanácsadó hallgatóként.

Ha egy adott élethelyzetben elveszettnek érzi magát, vagy a gyermekvállalás bármely szakaszában (családalapítás időszaka, várandósság, gyermekágy, kisgyermekes időszak) nehézségek, kétségek, problémák mutatkoznak, és szeretné visszanyerni az egyensúlyt, magabiztossá válni döntési helyzetekben, párkapcsolatában, találkozzunk egyéni tanácsadás keretében, vagy vegyenek részt párjával közösen mediációs ülésen.

Forduljon hozzám bizalommal!

Foglalkozások: családi mediáció

Szmrecsányi Zsuzsi (mozgásmenedzser)

Szmrecsányi Zsuzsi

Szmrecsányi Zsuzsi vagyok, az AktívMami Mozgásrendszer vezetője, létrehozója, tulajdonképpen az AktívMami és a Kangaroo Fitness anyukája. Végzettségem szerint pedig mi és ki vagyok? Fitness ezdő, aerobik oktató, gerincrténer, terhestorna oktató, sportanimátor, többféle babás mozgásfajta kifejlesztője. Tizenhetedik éve dolgozom a fitnesz területén, az egész életem a mozgás és a sport köré szerveződött. Mindig az motivált, hogy minél több embernek mutassak utat, megszerettetve a sportos és egészséges életmódot. Küldetésemnek érzem, hogy mozgásra, tudatos gondolkodásra és életmódváltásra ösztönözzem az anyukákat, hogy ezzel, magabiztosságot és önbizalmat csempésszek az életükbe. Ezzel szeretném teljesebbé varázsolni a mindennapjaikat, hogy szebben és örömtelibben élhessék meg a világ legszebb dolgát, az anyaságot.

Kiss-Sikesdi Krisztina (óvodapedagógus, alapozó mozgásterapeuta, taekwondo edző)

Kiss-Sikesdi Krisztina

Mottóm:

"Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk.
Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk.
Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ők is éppolyan jól tudják."

Az egész életemet áthatja a mozgás. Gyermekkorom óta versenysportoló vagyok. Legjobb eredményeim: 5x-ös magyar bajnok, Európa bajnoki 5. helyezés. 2012-es Londoni Olimpiai kvalifikáción résztvevő.
2012-ben megalapítottam férjemmel Taekwondo Fanatics SE.-t Dunakeszin.
2013-ban egy gyönyörű kislánynak adtam életet és mindeközben óvodapedagógusként végeztem az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán. 2016-ban Alapozó Mozgásterapeuta vizsgát tettem.
A gyermekek szeretete egész életemet végig kísérte és kíséri. Segíteni szeretnék minden kisgyermeknek, aki eljön hozzám megtalálni a mozgás öröméhez vezető útját. A mozgás tanít, fejleszt, szórakoztat, kitartásra és önuralomra nevel.
Várok mindenkit sok szeretettel!

Jindáné Labádi Gabi (babajelbeszéd oktató)

Jindáné Labádi Gabi

Jindáné Labádi Gabriella, de inkább egyszerűen Gabi vagyok, a Beszélő Babakezek program babajelbeszéd oktatója. Gödön élek férjemmel és két kislányommal.

A babajelbeszéd oktatásáig kanyargós úton vezetett az élet, végtelenül örülök, hogy rátaláltam erre a módszerre és, hogy lehetőségem van tovább adni ezt a tudást.

A halló gyermekek és szüleik számára kidolgozott babajelbeszéd a babák természetes gesztikulálási hajlamára épít. Minden baba spontán módon kitalál és használ egy-két jelet, néhányan többet is. Ezt a természetes folyamatot használjuk ki, és azt, hogy a babák képesek jóval a beszéd beindulása előtt kezeik tudatos mozgatására. 

Meggyőződésem, hogy a jelelés korai életszakaszban való bevezetése nagyban hozzájárul a szülő-gyermek kapcsolat harmonikussá válásához, a biztonságos kötődés  kialakulásához minden szülő-gyermek kapcsolatban, és ez különösen igaz nehezebben kommunikáló vagy sajátos nevelési igényű gyermeknél. Bővebb információ a babajelbeszédről a babakezek.hu, illetve a facebook.com/babakezek.vac oldalakon található.

Szeretettel várom a szülők jelentkezését, hogy ezzel a természetes és játékos lehetőséggel tovább erősíthessék a babájukkal, kisgyermekükkel alakuló kapcsolatukat.

Varga Annamária (játékos nyelvoktató)

Varga Annamária

Varga Annamária vagyok a Kids Club dunakeszi és gödi képviselője. Korábban angol gyerekkönyvekkel foglalkoztam. Ez az ötlet onnan eredt, hogy szerettem volna, ha gyerekeim játékosan megismerkednek egy “idegen” nyelvvel. Az angol nyelvű mesekönyvek lehetővé tették, hogy mesét olvassak nekik egy másik nyelven, viszont abban is biztos voltam, hogy szükségük van arra, hogy ne csak hallgassák, hanem használják is az adott nyelvet, de mindezt játékos keretekben…


Módszerek

Véleményem szerint a korai nyelvoktatás nagyon hasznos a kisgyerekek számára. Itt kiemelném, hogy ezt csak játékos formában tudom elképzelni, egészen úgy, mintha otthon az anyukával játszana, hancúrozna a kisgyerek. Ez a természetes nyelvtanulás és nyelvelsajátítás módszere.

    Elsődleges célunk, hogy a gyerekek bátorító légkörű klubfoglalkozásainkon megszeressék az általuk választott idegen nyelvet és azon magabiztosan, örömmel tudjanak kommunikálni. A közös feladatoknak, sikerélményeknek és az önfeledt, barátságos légkörnek köszönhetően igyekszünk valódi közösséget biztosítani a klubtagok számára.

    Játékokon, dalokon, vidám feladatokon keresztül ismertetjük meg őt az angol vagy német nyelvvel. A foglalkozásokon figyelmet fordítunk arra, hogy az egyes tevékenységek folyamatosan változzanak, mindamellett hogy a korábban tanult anyagokat újra és újra elővesszük, hogy a tudás biztos alapokon nyugodjon.

Természetesen a gyerekek életkorának előrehaladtával folyamatosan komolyodnak a feladatok, mégis mindig megmarad a stresszmentes és örömteli tanulás élménye!

Benedek Ildikó (óvodapszichológus)

Benedek Ildikó

Világ életemben gyerekekkel szerettem volna foglalkozni. Először óvónéninek készültem, majd fokozatosan terelődtem a pszichológia felé.

Az egyetem elvégzése után iskolában kezdtem el dolgozni. Majd egy kis kitérő után (természetgyógyásznak tanultam), visszatértem a pszichológiához. Jelenleg óvodapszichológusként dolgozom Budapesten.

A gyerekekkel való foglalkozások során nyilvánvalóvá vált számomra, hogy a család bevonása és aktív közreműködése, elengedhetetlen a hosszú távú változás érdekében. Hiszem, hogy sok,- a gyermeket érintő - probléma kialakulását meg lehet előzni, ha a szülők megfelelő ismeretekkel rendelkeznek. Ezért fontos, hogy bármilyen kétség, kérdés esetén megfelelő szakemberhez forduljunk, és merjünk kérdezni, tanácsot kérni!

A Családi Mókavárban szülőkonzultációra van lehetőség, a következő problémákkal kapcsolatban:

  • hiszti, dac, viselkedésproblémák kezelése
  • testvérféltékenység
  • a gyermek környezetében bekövetkező változások (pl.: válás, költözés, betegség, kistestvér születése)
  • gyermekkori félelmek kezelése
  • tabutémák (halál, szexualitás- nemi nevelés, gyermekkori maszturbálás)

Mármarosi Eszter (családterápiás szakember)

Mármarosi Eszter

Több mint 10 évig dolgoztam magyar-történelem szakos pedagógusként, majd egyre fontosabbá vált a gyerekekkel folytatott munkám során, hogy egyénileg, illetve kiscsoportos közegben is segíthessem őket. Drámapedagógusként képeztem tovább magam, majd pszichodrámát és szomatodrámát is tanultam.

Munkám során egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy a gyerekeket érintő problémák megoldásában a család egészével érdemes foglalkoznom, ezért tanultam családterápiát.



Melyek azok az esetek, amikor érdemes családterápiát igénybe venni?
  • Ha állandósulnak és fokozatosan elmérgesednek, parttalanná válnak a házastársi viták, veszekedések,
  • ha növekszik a meg nem értettség, a magány érzése családon belül,
  • amikor erősödnek a félelmek a családi kapcsolatok szétesése, elvesztése miatt,
  • a külső-harmadik megjelenésekor,
  • családon belüli bántalmazás esetén,
  • feldolgozatlan gyászélmények kapcsán,
  • a családtagok együttműködési képtelensége miatt,
  • amikor kialakul a tehetetlenség érzése a gyermek(ek) viselkedésével kapcsolatban,
  • érthetetlen, hirtelen iskolai teljesítményromlás vagy más, a családban élő gyermekeknél megmutatkozó tünetek megjelenésekor, mint például a bepisilés, hirtelen fogyás, csavargás, függőségek.


A családi élet működése életciklusokon keresztül zajlik: a folytonos változások összehangolást igényelnek. A fejlődéssel járó változásokra fel lehet készülni. A különböző életszakaszok különböző szerepeket és nehézségeket hoznak be, különböző kihívásokat jelentenek; minden életciklusnak más feladatai, szükségletei és megoldandó nehézségei vannak.

A fejlődéssel együtt járó krízisek kihatnak a családi rendszer működésére. A korábban feldolgozatlanul maradt nehézségekkel való szembenézéshez is, ugyanakkor egy új életciklus küszöbén állva, az arra való lelki felkészüléshez is nagy segítséget nyújthat a családterápia.

A család-és párterápiás ülések 2 hetente, 90 perces alkalmak keretében zajlanak.